Astăzi, 22 iulie, în cadrul ședinței de lucru, directorul IMSP Spitalul Clinic Bălți, Serghei ROTARI, a discutat împreună cu vicedirectorii, șefii de departamente și a serviciilor administrative îndemnul Doamnei Ministru, Ala NEMERENCO, de a contracara acțiunile medicilor și asistenților medicali, aroganți, incompetenți și inculți, care ponegresc atât sistemul medical în general, cât și instituția în care activează.

În acest sens, Domnul Director a reiterat clar că datoria primordială a fiecărui cadru medical este de a ajuta cetățenii (pacienții) care au venit să ceară o mână de ajutor în latura ce ține de sănătata lor sau a celor apropiați.

Comunicarea medicală este un proces și un instrument de interrelaționare a medicului cu pacientul, cu familia acestuia, cu colegii de breaslă, cu societatea în ansamblu, în vederea realizării obiectivelor fundamentale ale activității medicale, care constau în restituirea stării de sănătate a pacientului, creșterii confortului și calității vieții pacientului/familiei acestuia, menținerea și promovarea sănătății publice etc.

Comunicarea eficientă este factorul cheie al cooperarii mutual avantajoase a mediciului și pacientului. Bunele abilități de comunicare reprezintă premiza de bază în constituirea unei relații eficiente cu pacientul, astfel algoritmul relației de succes este:
• ASCULTĂ cu bunăvoinţă şi empatie perceperea de către pacient a problemei sale (medicale).
• EXPLICĂ perceperea problemei (medicale) din punctul tău de vedere.
• IDENTIFICĂ şi discută diferenţele şi asemănările (de percepere a problemei de către pacient şi medic).
• RECOMANDĂ
• NEGOCIAZĂ obţinerea consimţământului (faţă de schema terapeutică).